Skip to main content

Kako zaraditi od instagrama?


Skoro sam na facebook-u postavila pitanje da li vas zanima kako se zaradjuje preko instagrama i nikad više poruka nisam dobila! Kako je to očigledno popularna tema, jer sada svi pokušavamo da unovčimo svoj trud, odlučila sam da vam napišem par saveta i koraka koji su meni doneli sponzorstva i zaradu. Imajte na umu da ja nemam previše pratioca i da su zarade mnogo veće sa većim "reach-om". Neću pričati o tačnim ciframa jer su kod apsolutno svake osobe drugačije a i smatram da je to isuviše privatna stvar da bih je ovako podelila. Dovoljno je da znate da postoji par osoba koje su postale milioneri zahvaljujući instagramu.

Izgled profila, tema i kvalitet fotografija

Iako broj pratioca nije presudan u tome da li će vam se neki brend javiti ili ne, ne možemo reći da ne pomaže. Meni su redovna sponzorstva krenula kad sam prešla brojku od 10 000 tako da smatram da je to sasvim dovoljno za početak! Kako biste došli do te brojke prosto ne možete da postavljate svašta. Ljudima su najprivlačniji uredjeni profili koji su okrenuti samo jednoj temi. U mom slučaju je to šminka. Ako ste me pratili pre dve godine, sećate se da sam radila i flatlay slike, slike koje uopšte nisu bile vezane za šminku i generalni postovi koje bi postavljao prosečan korisnik instagrama. Ukoliko želite da zaradjujete od istog morate svoj nalog shvatiti kao vrstu posla. 
Odaberite temu kojom ćete se baviti - Jako je bitno da se držite sličnog sadržaja jer ćete tako imati užu ciljnu grupu što znači da ćete brže doći do pratioca iz te grupe. Ukoliko je to šminka imate više izbora, možete se odlučiti za predstavljanje proizvoda u vidu fotografisanja istih ili predstavljanje tih proizvoda na vašem licu u vidu makeup look-ova (što ja radim). Ukoliko postavljate šminku, pa malo postavljate slike prirode i ponekad postavite sliku svoje kafe, profil vam može izgledati neuredno i samim tim nije privlačan mogućem pratiocu (osim ukoliko niste lifestyle profil).
Potrudite se oko kvaliteta fotografije - Iako nisam profesionalni fotograf kao prosečni korisnik polu-profesionalnog aparata otprilike znam šta izgleda lepo. Svaka osoba prosto može da odvoji estetski lepu fotografiju od fotografije koja to nije. Potrudite se da kvalitet same fotografije bude dobar, ukoliko imate samo telefon obratite pažnju na svetlo koje koristite i okruženje. Čak i loša kamera može napraviti super slike ako koristite prirodno svetlo. Učinite ih zanimljivim zato što ima toliko instagramera sa kul slikama da prosečno prosto više ne prolazi.

Budite PR friendly

Ukoliko vam je cilj da dobijate što više proizvoda od raznih brendova morate praviti slike koje dobro predstavljaju proizvod. Ukoliko ste "lipstick junkie" krenite sa lipstick swatchevima. Ukoliko ste šminker, pravite slike koje će dobro predstavljati tu šminku na licu. Ako pravite random slike svog psa i jednom godišnje izbacite sliku nekog proizvoda logično je da nećete biti zanimljivi nekom brendu koji treba da uloži novac u vas.

Koristite proizvode brendova sa kojima želite da radite

Da bi vas neko iz PR departmana primetio, prosto morate koristiti proizvode tog brenda. Ukoliko želite da vas sponzoriše Chanel morate biti luxe blogger i reklamirati njihove proizvode kako bi oni možda nekad primetili neki vaš post. Da nisam koristila Kat Von D Beauty, Makeup Geek i Lime Crime proizvode oni nikada ne bi ni znali ko sam. Ovako im skrenete pažnju na sebe i ukoliko im se svidi vaš sadržaj javiće vam se sami.

Ne prihvatajte apsolutno svaku ponudu

Ukoliko odaberete temu koja ima veze sa beauty sferom i javi vam se brend koji prodaje sokovnike, bilo bi isuviše očigledno da prihvatite tu saradnju. Iako je novac u pitanju, gubite kredibilitet i gubite folovere. I to što vam je neko platio da postavite sliku njihovog proizvoda ne znači da morate da ga nahvalite ukoliko prosto nije dobar. Ja sam tako nažalost izgubila saradnje sa par domaćih brendova ali mi je uvek bilo bitnije da budem iskrena nego da dobijem besplatno novu liniju proizvoda.

Budite redovni i aktivni

Ne možete da očekujete puno ukoliko se setite svog instagrama jednom u mesec dana i drugoj osobi lajkujete sliku svakog 29. Februara. Budite aktivni, razgovarajte sa drugim ljudima, delite iskustva i postanite član odabarnog community-a. Ja sam najveću razliku u kvalitetu svog rada i broju folovera videla posle 100 days of makeup izazova. Odgovarajte na komentare i poruke, ako može neko sa 300k pratioca možeš i ti!

Vrste zarada

Neplaćena sponzorstva - Uglavnom ćete od manjih i većih brendova dobijati ponude da budete na listi sponzorisanih korisnika što znači da dobijate apsolutno sve nove proizvode pre drugih kako biste ih na vreme predstavili vašim pratiocima. To je iskreno moja omiljena vrsta saradnje jer dobijam šminku koju zaista obožavam od brendova koje volim. Ovo smatram zaradom zato što i ti proizvodi koštaju a kada dobijete celu liniju vrednost tog paketa ponekad prelazi jako velike cifre.

Plaćeni "swatchevi" - Česta je situacija da uz gore pomenuta sponzorstva dobijate novac da ustvari postavite sliku swatcha linije ruževa, ajlajnera ili palete senki. To rade veći brendovi kako bi prosto imali dovoljno kvalitetan sadržaj koji kasnije mogu postavljati na svoj profil.

Reklame - Ovde se uglavnom radi o brendovima koji nisu u okviru vaše niše i predstavljaju tržištu neki novi proizvod. Tu dobijate novac i proizvod ali preuzimate obavezu da taj proizvod koji dobijete zaista i predstavite. U ovu vrstu zarade često ulaze i domaće uslužne delatnosti koje žele da ih pomenete kroz neki post. Na primer, odredjeni kafić vam plati da se slikate u njemu i označite na lokaciji i preporučite čitaocima. Ovo je uglavnom novčano najisplativiji vid ali vas uglavnom i obavezuje ugovorom.


Jako je bitno da formirate sopstveni cenovnik prema broju pratioca, reach-u i kvalitetu vašeg rada jer ćete tako biti profesionalniji u razgovoru sa odredjenom kompanijom. 
Ja sam se odlučila za inostrano tržište, zato sve i pišem na engleskom. Smatram da naši brendovi još uvek nisu svesni koliku "moć" mi social media influenceri imamo i prosto mislim da ovo što ja radim još uvek nije najsjanije prihvaćeno kod nas.
Iako ne želim da pričam o ciframa, kao neki orijentri ću vam reći da od skora svu šminku kupujem od novca koji zaradim na ovaj način.

Ono što treba da imate na umu jeste da iako se ovo čini kao preozbiljno shvatanje instagrama, ja nikad ne bih radila sve ove stvari da zaista ne uživam u šminkanju. Sve ovo smatram prikladnom nagradom za sve sate koje uložim u svoj rad. Ako mislite da je lako i da sve što treba da radite jeste da stavite malo šminke na lice i slikate se, grdno se varate. 

Ukoliko mislite da sam zaboravila da napišem nešto ili imate dodatnih pitanja, slobodno ih postavite u komentaru i ja ću vam rado odgovoriti!




from By Ilona http://ift.tt/2iE0DNh

Comments

Popular posts from this blog

URBAN DECAY SRBIJA

Posle puno čekanja Urban Decay će napokon biti dostupan u našim Sephora radnjama. Godinama sam ovaj brend kupovala u inostranstvu a za to vreme su naše tržište preplavile fake Naked palete i četkice. Od februara ćete moći da od probate proizvode i vidite ih uživo, prilično sam sigurna da ni kupovini nećete odoleti jer ovako sigurno znate da se radi o originalu.  Već dugo su neki UD proizvodi must have u mojoj rutini šminkanja a kvalitet nikad nije izostao. Uvek mi je bilo prilično nesigurno naručivanje preko interneta (ne odnosim se na sigrnost informacija već strah od toga da promašim nijansu ili teksturu proizvoda) te mi je mogućnost da sve predivne senke i ruževe isprobam uživo. Na #UDSrbija eventu sam imala priliku da isprobam ceo asortiman i mogu vam reći da se najviše radujem Moondust paleti i Naked skin korektorima koje sam već koristila i volela.  Ukoliko ste zaljubljenik u proizvode za usne, možete očekivati čak 100 nijansi Vice ruževa u starom ali poboljš...

Hello, There!

Hello, Loves! Ok so we know YouTube is my main "thing"....  I've posted at least 2 videos per week for the past 10 years (!!), which is CRAZY to think about. I love it more and more every year and I'm not going anywhere! A few years after beginning that, blogging got pretty big. So naturally, I started this blog to sort of "try it out".  And I loved it! I really enjoyed posting occasionally (and sometimes, not so occasionally), but YouTube always "stuck".  That's what I do, and that's what I love! Funny thing is, lots of my posts were just accompanying posts to videos where I would link to stuff (I do that in the "more info" section of EVERY SINGLE video anyway), and lots of the content I used to do JUST on the blog (decor, fashion...)  has become a huge part of my YouTube channel these past few years. So when I had my sweet baby girl a few years ago, I prioritized thangs' around here and the blog just naturally phased...

TheBalm Mary Lou-Manizer

Kako je zahvaljujući tehnikama konturisanja i strobinga, kao i nama instagramerima, highlight postao nezaobilazna stavka makeup rutine verovatno mislite da to ne može baš svako i da je namenjen samo za one koji se znaju našminkati. Naizgled je nepotreban korak ali je sigurno najupečatljiviji! Ukoliko ste barem malo zainteresovani za šminku, čuli ste za najfamozniji hajlajter - " Mary Lou ". Kako nam je od skora brend TheBalm dostupan u Lilly drogerijama, baš svako se može dokopati ovog predivnog vilinskog praška koji poseduje apsolutno svako ko se bavi šminkanjem! TheBalm Mary Lou-manizer je 8.5 grama blistavog lica u pakovanju sa ogledalom i možete je nabaviti po ceni od 2930 dinara. Uglavnom su cene inostranih brendova kod nas malo veće no što bi trebalo da budu pa me je ova prijatno iznenadila jer na američkom tržištu košta $24. Ono što je jako bitno napomenuti jeste da u moru kozmetike ovu možemo izdvojiti kao cruelty i paraben free ! Ono što uglavnom brin...